בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

איך לעשות כסף מהאינטרנט עם האתר שלנו?

ראובן פיזנטי | ב׳ בתמוז ה׳תשע״ב | מדריכי בניית אתרים

לאחר שכבר בנינו אתר והעלינו אותו לאינטרנט, קרוב לוודאי שנרצה לעשות ממנו קצת כסף. הסכום שאנו יכולים להרוויח משתנה לחלוטין מאתר לאתר ותלוי בעיקר בכמות הגולשים שמגיעה אליו. עם כמות סבירה של גולשים שכל אחד עם רעיון נחמד יכול להגיע אליה, ניתן בקלות לכסות את הכסף שהוצאנו על נפח אחסון, דומיין ושאר הוצאות דומות. עם טיפה יותר יוזמה ופרסום באתרים שונים באינטרנט, נוכל לעשות דמי כיס חודשיים לא רעים בכלל. אם נשקיע בשיווק אינטנסיבי, ניתן לזכות לאתר מצליח ושם כבר הפוטנציאל לרווח גדול הרבה יותר, ובמיוחד אם האתר הוא כלל עולמי (באנגלית) והצלחנו לפרסם אותו בחו”ל (עכשיו גם הנכדים שלנו מסודרים..!)

פעם הדברים היו מסובכים הרבה יותר, רק האתרים המצליחים היו מקבלים הצעות להכנסת פרסומות וזה היה כאב ראש לא קטן הן למפרסם והן לאתר. היום חברות גדולות מציעות תיווך בין האתרים למפרסמים, כך שכל אתר, קטן ולא מוכר ככל שיהיה, יכול להכניס לתוכו פרסומות ולקבל כסף על כל לחיצה על פרסומת, ליד או פעולה מסוימת שמתבצעת. השיטה הזו נוחה לכל סוגי האתרים, קטנים או גדולים. המפרסמים עצמם משלמים סכום כסף על כל קליק, ליד או פעולה לחברה המתווכת, והחברה המתווכת משלמת חלק מהסכום לבעל האתר ממנו הקליקו על הפרסומת.

גוגל אדסנס

החברה הגדולה ביותר שמבצעת את התיווך הזה היא גוגל עם שרות הAdSense שהיא מספקת, ניתן לראות איך זה נראה בפרסומות המופיעות כאן בדף. כדי להגיע לדף הבית של גוגל אדסנס לחצו כאן.

לא ידוע בדיוק כמה כסף נקבל משום שהמחירים משתנים בהתאם לחברה המפרסמת, בהתאם לכמות הקליקים או ההפניות ובהתאם לתחרות בשוק. כל מפרסם מחליט כמה הוא רוצה לשלם על קליק (שיטת PPC). ככל שההצעה שלו גבוהה יותר, כך הפרסומת שלו תופיע יותר. הפרסומות רלוונטיות למלות המפתח באותו העמוד, כך שהמערכת מזהה מלות מפתח מסוימות, היא בודקת את המודעות הרלוונטיות לאותן מלות מפתח, ומתוך המודעות הללו, היא מציגה את אלו שהציעו את הסכום הגבוה ביותר – ממש כמו מכרז. לא ניתן לדעת כמה גובה החברה המתווכת, אבל ניתן לנחש שזהו סכום לא פעוט. מצד שני, זה חוסך לנו הרבה כאב ראש ואנו לא צריכים לדאוג בכלל לשטחי הפרסום שלנו.

רשתות שותפים (Affiliates)

רשת שותפים מאפשרת לנו לבחור פרסומות על פי בחירתנו ולהציג אותן באתר. התשלום שמקבלים הוא בדרך כלל הולך לפי מספר הלידים (PPL). כלומר ברגע שאדם לוחץ על פרסומת מסוימת הוא מגיע לדף נחיתה של החברה המפרסמת. אם הוא יבחר להשאיר את הפרטים שלו (שם וטלפון בד”כ) תקבלו תשלום על הליד שהגיע מהאתר שלכם. קשה הרבה יותר להשיג ליד מאשר קליק על פרסומת, לכן התשלום על כל ליד יהיה גבוה פי כמה מתשלום לקליק. חוץ מתשלום לליד ישנן שיטות אחרות כמו תשלום לפעולה, תשלום עבור רישום, תשלום למכירה או אפילו תשלום לפי קליק האהוב על בעלי האתרים (אבל תמצאו מעט מאוד כאלו).

כמה אתרים שתוכלו להתחיל לעבוד איתם:

www.wesell.co.il
www.clickon.co.il
www.sekindo.co.il

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

6 תגובות על “איך לעשות כסף מהאינטרנט עם האתר שלנו?”

  1. יוסי הגיב:

    האם יש דרך לסנן מודעות של גוגל, היינו שלא יוכנסו מודעות חסרות צניעות
    תודה רבה

    • יש דרך, אבל זה לא יהיה ב100%.
      דרך המערכת של אדסנס יש מרכז סינון מודעות.
      שם אפשר לראות את המודעות שהתפרסמו באתר ואז אפשר בקלות ללחוץ על כל מודעה שלא נראית לנו וכך לחסום אותה.
      אפשר גם לחסום מערכת פרסום, כך שלא רק אותה מודעה תחסם אלא כל המודעות של אותו המפרסם.
      כך אני משתדל לסנן את המודעות כאן באתר, אבל עם כל זה, זה לא 100%.
      הבעייתיות היא שאפשר לסנן את המודעות רק לאחר שהן כבר הופיעו באתר, שהרי זה עובד לפי הקשר ומילות מפתח, כך שגוגל לא תיתן לך את כל המודעות שקיימות, אלא רק את אלו שהופיעו אצלך ולכן קרוב לוודאי שיופיעו שוב. מכאן יוצא שעד שאנו נסנן את המודעה, בינתיים היא יכולה להופיע כמה פעמים.
      לכן זה גם די מתסכל שצריך לעתים קרובות להיכנס ולצפות בכל המודעות שהתפרסמו באתר (וזה הרבה…) ולהתחיל לעבור אחת אחת ולבדוק אם היא מתאימה או לא.
      כמובן שבקשר לתמונות לא צנועות אפשר בקלות לבחור באופציה של מודעות טקסט בלבד ואז בקלות פותרים את הבעייה הזו שהיא הרבה יותר קשה.

      בהצלחה.

      • יוסף הגיב:

        שלום רב
        האם ברשותך הידע והיכולת לעזור ולקבל השוואה ראוייה ומדויקת בכל הקשור לאינטרנט הכשר…?
        [השוואה הוגנת ומקצועית בין השיטות והמציעים שירותים בתחום]
        ככל שאני שואל—אני נתקל בבלבול גדול בקרב כל הנשאלים. תודה על כל השתדלות מצדך
        כל טוב
        יוסף

        • שלום יוסף,
          אני לא מכיר את הדברים מקרוב, אבל יש קצת ידע פה ושם.
          אולי תפרט מה בדיוק אתה רוצה לדעת ואז אנסה לעזור, או שגולשים אחרים יוכלו לעזור עם הידע שלהם.

          שבוע טוב.

  2. יוחנן הגיב:

    רוני שלום,
    איך יוצרים איתך קשר בפרטי?

    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים