בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

השוואה בין מערכות ניהול התוכן החינמיות הגדולות

ראובן פיזנטי | ב׳ בתמוז ה׳תשע״ב | מדריכי בניית אתרים

ישנן מערכות רבות לניהול תוכן, אך מתוך כולן בולטות שלוש מערכות חינמיות ששולטות בתחום. וורדפרס, ג’ומלה ודרופל. נוכל למצוא הרבה דימיון בין המערכות השונות, אך עם זאת לכל אחת מהן ישנם המאפיינים היחודיים לה שנותנות לה יתרונות במקומות מסוימים. כדאי לדעת את היתרונות של כל אחת מהן כדי שנוכל לבחור את המערכת הטובה ביותר לעבוד איתה בהתאם לדרישות האישיות שלנו ושל האתר הספציפי שאנו רוצים לבנות.

וורדפרס – WordPress

http://wordpress.org/

במקור המערכת היתה מיועדת לבלוגים, וזו פחות או יותר הצורה בה היא בנויה. אם האתר שאנו רוצים להקים הוא בלוג, אין בכלל מה להתלבט משום שהמערכת הזו עושה את העבודה בצורה הטובה ביותר וללא מאמץ. עם הזמן, המערכת עושה את דרכה לכיוון הCMS (מערכת לניהול תוכן) ונותנת הרבה אפשרויות להרחבה ושינוי. כדי להגיע למצב של מערכת כזו, נזדקק לחקירות וניסיונות, למשחקים רבים עם המערכת ולעיון בקודקסים ומדריכי התוכנה באינטרנט (שאגב כתובים בצורה טובה מאוד). מה שכל זה אומר זה שנזדקק לידע בתחום שאמנם ניתן ללימוד באינטרנט, אך דורש הרבה זמן ומאמץ מהמתחילים שמגיעים ללא ידע מוקדם. אל תצפו למערכת ניהול תוכן מוכנה ומותאמת לצרכים שלנו לאחר כמה קליקים.

מבחינת נוחות העבודה וורדפרס מצטיינת. ההתקנה שלה פשוטה ולא דורשת תהליכים מסובכים או הגדרות שונות בשרת. פשוט ניגשים לכתובת של תיקיית ההתקנה, מכניסים פרטי בסיס נתונים ו… זהו. ממשק המערכת ברור ונוח ולא דורש ידע מקדים כלשהו, ניתן פשוט להתחיל לכתוב מאמרים, ליצור דפים, לעצב תפריט, להגדיר תגים וקטגוריות ועוד דברים רבים וטובים שאינם דורשים מאמץ.

ניתן להרחיב את וורדפרס באלפי תוספים הניתנים להתקנה בחינם. היופי שבהתקנת התוספים מתבטא בכך שניתן לערוך חיפוש מתוך המערכת עצמה ולהתקין את התוסף ישירות באתר. מערכות אחרות דורשות להוריד את התוסף למחשב ורק לאחר מכן להעלות אותו לשרת, דבר מאוד מציק כאשר אנו רוצים לעדכן תוסף כלשהו.

ג’ומלה

http://www.joomla.org/

ג’ומלה מיועדת הרבה יותר למי שמחפש מערכת לניהול תוכן. מבנה הדפים באתר יהיה הרבה יותר הגיוני ומתאים לאתר תוכן בניגוד לבלוג הסטנדרטי שמציעה וורדפרס. מתחילים בתחום יוכלו למצוא את המערכת מועילה מאוד כי היא מותאמת למשתמשים חסרי ידע ומציגה בצורה בולטת את הכלים העיקריים שאיתם נבנה את האתר שלנו. ניתן גם למצוא כלים מתקדמים יותר, אך אלו יהיו הרבה יותר מסובכים לעבודה. אם למשל נרצה לעשות שינויים רציניים במבנה האתר ובקוד, נצטרך להתאמץ הרבה יותר ממערכות תוכן אחרות.

ישנם הרבה תוספים שניתנים להורדה מהאתר של ג’ומלה. התוספים החינמיים מעורבבים עם התוספים בתשלום כך שצריך לבדוק היטב את התוסף לפני שמורידים אותו. יוצא מכל זה שג’ומלה תהיה פיתרון מצוין להקמת אתר מקצועי בקלות אפילו למתחילים, אך יהיה מאוד מסובך לשדרג ולהתאים אותה בדיוק לצרכים שלנו אם נרצה משהו שונה ממה שחשבו עליו מתכנתי המערכת.

דרופל

http://drupal.org/

דרופל מיועדת למחפשי אתגרים בעיקר. המערכת חזקה ועוצמתית מאוד. היא עובדת בצורה טובה ומאפשרת לכל אחד לבנות בדיוק את האתר שהוא רוצה עם כל התוספים שהוא צריך. הבעיה היא שצריך הרבה ידע, חקירות וזמן פנוי כדי להבין מה לעשות שם. אצל דרופל שום דבר לא מובן מאליו, לטוב ולרע. דברים שבמערכות אחרות יהיו בסיסיים ביותר ומובנים במערכת יכולים לבוא אצלה בתור תוסף. כך שלאחר התקנה נקבל מערכת בסיסית ביותר שצריכה הרבה שינויים והתאמות. צריכים לשחק איתה ולהבין היטב כיצד היא עובדת כדי שנוכל למקם את הדברים ולעצב את האתר. לאחר שמצליחים להבין את המערכת, ניתן לעשות איתה כמעט הכל ולעשות אתר מותאם בדיוק לצרכים שלנו ללא פשרות.

למתחילים יהיה פחות כדאי להשתמש בה. אבל לכל אלו שיש להם בראש אתר שלם ומדויק שהם רוצים לבנות, ולא רוצים להתפשר על שום פרט בו, יהיה שווה לחקור קצת יותר את דרופל ולבחור בה בתור המערכת הנבחרת.

לסיכום

וורדפרס: מיועדת לבלוגים בעיקר או לכל סוג אתר אחר עם מעט שדרוגים ותוספות. הכי נוחה לעבודה וקלה לתפעול.

ג’ומלה: יוצרת אתר ישר מהקופסה ללא צורך בתוספות. טובה למתחילים שרוצים לבנות אתר ולא מכירים היטב את התחום. לא פשוטה להרחבה והתאמה לצרכים שלנו.

דרופל: מסובכת יותר מהשאר ודורשת יותר חקירות ולמידה על המערכת, אך בסופו של דבר ניתן להוציא משם אתר מקצועי ומותאם בדיוק לצרכים שלנו.

בהצלחה!

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים