בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

עשור לאתר ״ללא גזל״ – סיכום העבר ושאיפות לעתיד

ראובן פיזנטי | כ״ה בניסן ה׳תשע״ח | חדשות ועדכונים ללא גזל

בעזרת השם יתברך, לפני עשר שנים זכינו להקים את האתר ללא גזל. האתר הוקם בעיקר כדי לספק לציבור הגולשים תוכן איכותי בחינם, נקי וכשר ככל האפשר. בלי אותיות קטנות ובלי תנאים והגבלות.

חשוב לציין שאנו כלל לא מעודדים שימוש באינטרנט. אלא שלפעמים זה נצרך, ולכך נוצרו אמצעי הסינון השונים שחובת הגולשים לדאוג להתחבר דרכם. ואז יש צורך במציאת התכנים הרצויים, שלא תמיד נגישים ומצויים. וגם אם מוצאים אותם, אז קשה להשוות ולהחליט איזו תוכנה איכותית יותר או מהיכן ניתן להוריד את התוכן וכו׳. לכן ניסינו להנגיש לגולשים את התכנים הטובים (יחסית) שיש באינטרנט.

תוכנות איכותיות בחינם

ללא גזל בתחילת דרכו
האתר ״ללא גזל״ בתחילת דרכו בשנת תשס״ח

בתחילה עיקר התכנים שפורסמו באתר היו תוכנות חינם שאפשר להוריד, בעיקר כדי למנוע הורדות פיראטיות של תוכנות, שלפי חלק מהפוסקים זהו גזל. כך במקום להוריד תוכנות פרוצות, להיכנס בספקות של גזל, להגיע לאתרים מפוקפקים וכו׳, אפשר היה להוריד תחליפים איכותיים בחינם שעושים את אותם הדברים ממש, רק בחינם.

ועד היום הרבה אנשים כלל לא מודעים לכך, אבל במקום לרכוש למשל מערכת הפעלה חלונות (שמגיעה לרוב ברכישת מחשבים חדשים בתוספת של כמה מאות שקלים בלי ששמים לב לכך), אפשר להוריד בחינם מערכות הפעלה חלופיות כמו לינוקס. במקום לרכוש תוכנת אופיס, אפשר להשתמש בחינם בליבראופיס. וכך אפשר למצוא תחליפים לתוכנות רבות, בחינם לגמרי.

לכן כדאי להפיץ ולפרסם את הדבר, וכך להעלות את המודעות לקיומן של כל אותן תוכנות חינמיות. כי אנשים רבים חושבים שתוכנות חינמיות זה משהו חובבני ולא מוצלח, ובשביל תוכנה טובה ומקצועית צריך לשלם הרבה. אבל במציאות אפשר לראות שזה כלל לא כך. שיש תוכנות חזקות ומקצועיות ממש בחינם לגמרי.

צמיחת האתר

ללא גזל תשע״א
שדרוג מערכת האתר בשנת תשע״א

מאז שעלה לאוויר, האתר עבר שינויים רבים עד שקיבל את אופיו הנוכחי. עם הזמן האתר הורחב ונוספו בו תכנים רבים. מאתר פשוט שנכתב בשפת HTML עם עיצוב בסיסי של טבלאות, עברנו למערכת ניהול התוכן וורדפרס, הוספנו רכיבים מתקדמים, ועם הזמן שדרגנו את השרתים וגם גיבשנו עיצוב מיוחד משלנו.

כדי לממן את כל זה היינו זקוקים למקור רווח כלשהו, אלא שלא רצינו לגבות תשלום, שהרי כל המהות של האתר הוא שהכל בחינם. וגם תרומות לא רצינו לקחת, כדי שהכול יישאר לשם שמיים ושאף אחד לא ירגיש מחויב. לכן הוספנו מעט פרסומות גוגל אדסנס של טקסט בלבד, ללא תמונות, להימנע מבעיות צניעות. ובאמת זה עבד יפה זמן מה, אלא שלאחרונה נתקלנו בבעיות קשות, שהכניסו ללא שליטתנו פרסומות שונות שנוגדות לערכי היהדות, אז החלטנו כעת להסיר לחלוטין את הפרסומות באתר, עד שנמצא דרך אחרת בה נוכל לשלוט בצורה מוחלטת על הפרסומות, שיתאימו לערכי התורה הקדושה.

תודה והתנצלות

ללא גזל תשע״ג
שינוי צורה בשנת תשע״ג

בהזדמנות הזו, אנו רוצים להודות על העידוד הרב ועל התגובות התומכות של הגולשים. ברוך השם עשרות אלפי גולשים פוקדים את האתר מדי חודש. אנו מקבלים תגובות ופניות רבות ונכון לרגע זה ישנם כשבעת אלפים מנויים לקבלת עדכונים ותכנים חדשים מהאתר. ודרך אגב נציין, שכל התכנים באתר פתוחים גם בלי להיות מנויים. הרישום באתר נועד למי שרוצה לקבל תכנים חדשים שאנו מפרסמים ישירות לתיבת האימייל שלו. אבל בכל אופן כל התכנים אצלנו פתוחים לכולם, ללא שום רישום ובלי שום תנאי.

לצערנו, אנו לא מספיקים לעמוד בקצב הרב של התגובות המגיעות אלינו. אמנם הפניות שאנו מקבלים הן מרובות, אבל כוח האדם שלנו מצומצם ביותר ועומד כרגע על אדם אחד בלבד(!) עם מחסור גדול בזמן פנוי.

אני אברך בכולל בנתיבות, חוזר בערב לענייני המשפחה ולטיפול בילדים, ובמעט הזמן הפנוי שנותר, משתדל לכתוב על פרשת השבוע באתר הנוסף שלי ״אמונה״, לאסוף חומר לכתיבת ספרים או עלונים נוספים, להעביר שיעורים במקומות מזדמנים, להכין סרטונים מחזקים, שיעורי שמע שונים, שירים, אנימציות ודברים נוספים, וכך לפעול במה שאפשר לחיזוק האמונה וזיכוי הרבים. והכל כמובן ניתן להורדה בחינם.

לכן כמעט ולא נותר לי פנאי לעדכון האתר, וכך גם שוכבים אצלי מיילים מרובים במיוחד שמחכים לטיפול, שלפעמים נענים לאחר חודשים מרובים (בעיקר בבין הזמנים בקיץ), ולפעמים לצערי אובדים לי בנסיבות שונות ותקריות בלתי צפויות (שקשורות בעיקר עם הילדים). כך גם גולשים רבים פונים אלי בפורום התמיכה או בתגובות באתר, וכמעט ואין לי אפשרות לענות מפאת חוסר הזמן העצום.

לכן אני רוצה באמת להתנצל על כל ההתנהלות הזו. אני משתדל לעבור ברפרוף על המיילים השונים מפעם לפעם, מוחק את דואר הזבל, עונה במילה או שתיים על מה שאפשר בנקל, מסמן את מה שדורש יותר עיון לטיפול מאוחר יותר ומשתדל לענות רק לדברים הדחופים ממש, ובעיקר לפניות שנוגעות להלכה או לענייני אמונה, שלזה אני נותן עדיפות קודמת. כי הרבה יותר חשוב לי למשל לחזק אדם באמונה מאשר להסביר לו איך להצליח להוריד איזו תוכנה. למרות שכמובן אני לא מוחק שום תגובה (שאינה זבל) שאני מקבל (לפחות לא באופן מודע, לפעמים יש תקריות לא מכוונות…), והכל מחכה לטיפול בהמשך.

רוצים להתנדב?

ללא גזל תשע״ה
שינוי עיצוב בשנת תשע״ה

וזו ההזדמנות לפנות בבקשה לקהל הרחב, שבוודאי ישנם רבים שמבינים במחשבים ותוכנה, או בתכני חינם שונים, ואלו יכולים להיות לעזר רב. שאפשר לעבור על התגובות השונות באתר או לחפש בין הפניות בפורום התמיכה, ולמצוא שם המון שאלות לא פתורות שיוכלו לענות עליהן. מי שרוצה ללכת עם זה רחוק, יכול לפנות אלינו בבקשה להיות מנהל בפורום התמיכה, וכך לנהל את העניינים שם ולעזור לאנשים למצוא תשובות.

כמו כן, נשמח להעלות מדריכים שונים לתוכנות חינם או תכני חינם שונים, אם תרצו ליצור מדריכים שכאלו שיסבירו איך להוריד את התכנים השונים או איך להשתמש בהם. וכן נשמח לקבל משובים על תכני חינם איכותיים שונים שיוכלו להועיל לאנשים כך שנוכל לפרסמם לתועלת הציבור. כך גם נשמח לקבל תכנים איכותיים מקוריים שלכם, שתוכלו לעזור לנו בכך להוספת תכנים לאתר. אם למשל יש לכם כישרון כתיבה וכדומה, שתוכלו להעלות תכנים בצורה מקצועית וטובה, נשמח בלי נדר לתת לכם במה במידת האפשר.

השאיפות שלנו לעתיד הן בעיקר להרבות אהבה ואמונה בעם ישראל. להתחזק ביחד ולהתחבר אל השם יתברך. אם יש לכם הצעות, רעיונות טובים ודרכים לביצוע הדבר, נשמח לשמוע מכם ואולי לנסות ליישם אותם. השם יתברך יברך את כולכם, וישלח לכם שפע גדול לעבודתו יתברך.

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

6 תגובות על “עשור לאתר ״ללא גזל״ – סיכום העבר ושאיפות לעתיד”

  1. חוה יהב הגיב:

    יש לכם תוכנה להמרת קבצים מוידאו ל-mp3???

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    http://www.pcfreetime.com/formatfactory/index.php?language=en
    מוצלח מאוד, חינמי ובעברית!!

  3. תודה הגיב:

    תודה רבה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    שלום וברכה האם יש תוכנה לבניית תרשימים? תודה רבה

  5. נחניאלי דג הגיב:

    תודה רבה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים