בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

תוכנת כיווץ ופתיחת קבצים מכווצים

ראובן פיזנטי | כ׳ במרחשוון ה׳תשע״א | כלים שימושיים

המון המון קבצים שנרצה להוריד מהאינטרנט מגיעים בתור קבצים מכווצים בפורמט מסוים, מה שנקרא ARCHIVE, ואנו חייבים תוכנה לפתיחת הכיווץ כדי להגיע אל אותם קבצים שאנו רוצים. בין הקבצים אפשר למצוא את הפורמטים ZIP, RAR, ARJ, ACE וכו’. בתחילה כל חברה הוציאה צורת כיווץ משלה ולכל חברה היתה תוכנה, היום כבר ישנן תוכנות שפותחות כמעט את כל סוגי הקבצים שניתקל בהם, כולל אפילו קבצים מסוג שונה כמו ISO או BIN שבכלל משמשים כקבצי IMAGE (הכוונה היא לא לתמונות, אלא להעתקה של דיסק שלם, מה שנקרא DISC IMAGE). מלבד האופציה לפתיחת הקבצים, נוכל גם לכווץ בעצמנו, וכך כשנרצה למשל לשלוח אימייל עם קבצים בתוכו, נוכל לכווץ את כל הקבצים לקובץ אחד מכווץ – זה נוח יותר ותופס פחות נפח.

בין התוכנות המסחריות (בתשלום) ניתן למצוא את WINZIP, WINRAR, WINACE… כן, משום מה כולם בחרו להתחיל בWIN. חשוב לציין שניתן להוריד את התוכנות בחינם, אבל זוהי גירסת SHAREWARE עם הודעות מעצבנות שמעודדות אותנו לקנות את התוכנה, או גירסת דמו בה נוכל להשתמש במשך 30 יום בלבד. על פי רישיון השימוש בתוכנות הללו, אין היתר להשתמש בהן בחינם.

IZArc

תוכנה מומלצת ביותר, פותחת כמעט את כל סוגי הקבצים המכווצים ומפתיעה גם ביכולות פתיחת קבצי IMAGE שונים שהאחרות מתקשות בהם, כמו למשל פורמט NRG של נרו הלא חינמית, כך שלא צריך להתקין תוכנה נוספת בשבילם. לא צריך הרבה הסברים… זה פשוט עובד כמו שצריך.

קישור להורדת התוכנה בחינם:
http://www.izarc.org/download.html

7ZIP

התוכנה הזו היא החביבה על אוהדי הקוד הפתוח, והיא גם המוכרת ביותר בקרב הציבור בתחום הכיווץ. היא מסוגלת להתמודד עם קבצים קשים לפיצוח שהאחרות מתקשות לפתוח אותם. חזקה ביותר, מתעדכנת בתדירות גבוהה ומתוחזקת על ידי מקצוענים מתחום הקוד הפתוח בכל העולם. החיסרון בה הוא שהיא לא תפתח קבצי IMAGE ובשבילם נזדקק לתוכנה נוספת.

להורדת התוכנה בחינם:
http://www.7-zip.org/download.html

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

8 תגובות על “תוכנת כיווץ ופתיחת קבצים מכווצים”

  1. שרי מנשה הגיב:

    כל הכבוד לכם על היזמה! יישר כח! אני עכשיו מורידה את התוכנה הזאת IZARC בתקווה שאחרי ימים שלמים של חיפושי תוכנה לפתיחת קבצי image, אני סופסוף אוכל להתקין גרסה חינמית של Ms Project ולהפעיל את התוכנה סופסוף מהמחשב בבית.

  2. אליהו הגיב:

    תודה רבה!

  3. בצלאל הגיב:

    עוד תוכנות לכיווץ קבצים ותיקיות תוכלו לפגוש כאן:
    http://www.xn--7dbbabbc3bj8a3fo.com/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A5/

  4. אורית זיסמן הגיב:

    תודה על הכתבה.
    סופסוף מצאתי אתרים שיכולים לעשות את זה בלי תוכנה.
    אחד האתרים שמצאתי הוא: https://webzip.co

    הרבה יותר נח. כי נמאס לי להתקין דברים על המחשב

  5. יצחק הגיב:

    שלום רציתי לשאול יש תוכנה לעריכת תלוש משכורת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים