בעזרת השם יתברך נעשה ונצליח
אור נקי רוני פיזנטי

האתר אור נקי נועד להנגיש לכל יהודי תוכן כשר, נקי ואיכותי בחינם. מאמרים ודברי תורה במסע לעומק פנימיות הנפש ולחיזוק האמונה. ספרים, חוברות ועלונים להורדה. מידע יהודי. תכנים, תוכנות והורדות חינם. הכל בשפה ברורה, בפשטות ובגובה העיניים. מוגש על ידי ראובן פיזנטי, מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. למידע נוסף לחצו כאן

דברים שחשוב לדעת על הבחירות

ראובן פיזנטי | י׳ בשבט ה׳תשע״ג | חדשות ועדכונים

האתר שלנו בוודאי לא עוסק בפוליטיקה ואין לנו כל עניין וקשר לכל זה. אך ישנם דברים שחשוב וראוי לכל יהודי לדעת לפני ההצבעה בקלפי. לכן ננסה להביא בתמצית את הדברים שחשוב לדעת, הכל על פי התורה וללא טיפת פוליטיקה.

התורה ציוותה אותנו לשים מנהיג מתוך העם. אותו מנהיג חייב לשמור את התורה וללכת על פיה. כדאי לעיין בספר דברים פרק יז’ ולראות את הדברים מהכתוב.

לפעמים נראה לנו שהמדינה והדת אינן קשורות זו לזו, אך כל מי שיחשוב טיפה יבין שללא דת – אין מדינה. הרי ברור לכולנו שאנחנו נמצאים פה בארץ ישראל לא בגלל שאנו בריונים שכבשו אותה לפני 60 שנה ומאז תופסים בעלות, אלא משום שהקדוש ברוך הוא נתן אותה לאברהם אבינו לפני יותר מ 3,000 שנה, ומשם גם הגיע שמה – על שם הנכד יעקב אבינו שהקדוש ברוך הוא שינה את שמו לישראל ואנו בניו – בני ישראל. ברור לכולנו שבמשך 2,000 שנה בין הגויים, הדבר היחיד שאיחד אותנו ושמר עלינו כעם אחד זו התורה הקדושה. שהרי אחרת, היינו יכולים להפוך להיות כמו הגויים ולהתערבב ביניהם, כך שלא היינו צריכים כלל להקים מדינה משלנו. אפילו הגויים יודעים היטב שיהודי זה לא אדם רגיל ולכן רוצים להשמיד אותנו פעם אחר פעם, דור אחר דור. הדבר שמשותף לנו ומאחד אותנו כעם הוא האמונה היהודית בדת משה וישראל. אחרת, אין שום טעם למדינה הזו ואפשר לעבור לגור בכל ארץ אחרת.

התורה ציוותה אותנו (באותו פרק יז’ בספר דברים) להקשיב לדברי חכמים וגדולי הדור: “ושמרת לעשות ככל אשר יורוך”. לכן חשוב להבין שגם עניין הבחירות, הוא עניין הלכתי. ישנם מנהיגים שמתאימים לתפקיד על פי ההלכה היהודית וישנם כאלו שאינם מתאימים. אם גדולי הדור מורים לנו במי להצביע, אנו מקיימים מצווה מהתורה בכך שאנו הולכים על פי דבריהם. אין פה כלל עניין של פוליטיקה, בפוליטיקה אפשר להתווכח במשך שנים ולא להגיע לשום הסכמה. כל אדם חושב בצורה שונה ויש לו השקפה שונה על החיים. כאן זה עניין של הלכה. אנו מחוייבים על פי התורה ללכת על פי ההלכה. כמו שאנו מחוייבים לשמוע לרב אם האוכל הזה כשר או לא, כך אנו מחוייבים לשמוע לו אם המפלגה הזו כשרה או לא. כשאנו הולכים לקלפי, אנו לא עושים זאת כמו ההמון שהולך כדי לבחור מפלגה כזו או אחרת לפי ראות עינינו, ובעוד כמה שנים נשנה את עמדתנו ונחשוב אחרת. אלא אנו עושים זאת כדי לבחור לקיים מצווה דאורייתא ולהפוך את כל עניין ההצבעה לתמיכה בתורה ובמצוות, לקידוש השם ולשמוע בקול דברי חכמים וגדולי הדור.

אנחנו לא באים לומר במי לבחור, שהרי כל יהודי הולך על פי הרבנים והפוסקים שלו. מי שהולך על פי פסיקותיו של הרב עובדיה שליט”א, צריך לבחור מפלגה לפי פסיקתו, מי שהולך על פי פסיקותיו של הרב שטיינמן שליט”א, צריך גם כאן ללכת על פיו. כל אחד לפי הרב הפוסק שהוא רגיל בו. העיקר זה להסתכל על כל העניין ממבט של תורה ולתת כוח למדינה להתקיים על פי התורה הקדושה שמחייה אותה.

אודות כותב המאמר : ראובן פיזנטי

אברך ויוצר שכותב מהלב עם המון אהבת ישראל. מחבר הספרים ״מחפשים את האמת״ ו״מהפרשה לחיינו״. מעביר שיעורים בגמרא ובהלכה בבית המדרש ״בית להשם״ בנתיבות. למידע נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  • קבלת עדכונים למייל

  • כל תכני האתר פתוחים לכולם ואין צורך ברישום לאתר. אבל אם אתם רוצים לקבל מאיתנו דברי תורה ועדכונים, לחצו כאן להירשם.

  • מחפשים את האמת - דיסק שמע

  • להורדת הדיסק מחפשים את האמת לחצו כאן
  • פרסומים אחרונים

  • דברי תורה נצפים ביותר

  • שיר חיזוק - אל תתעלם

  • דפים נצפים ביותר

  • איך להיות מאושרים

  • כניסת מנהלים